W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej prowadzone są rejestry, ewidencje oraz archiwum zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020r., poz. 164 z późn. zm.) oraz Zarządzeniem Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej z dnia 23.12.2014r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych, z jego późniejszymi zmianami.
Zakres regulacji obejmuje zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych oraz postępowanie w tym zakresie z wszelką dokumentacją, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej:
- niezależnie od techniki jej wytwarzania, postaci fizycznej oraz informacji w niej zawartych,
- począwszy od wpływu lub powstania dokumentacji w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej do momentu jej uznania za część dokumentacji w archiwum zakładowym.
Udostępnienie danych zawartych w rejestrach, ewidencjach oraz archiwum następuje
z zachowaniem przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119,s.1)