Zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane w związku z Programem "Czyste Powietrze"

Drukuj zawartość strony Zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane w związku z Programem Czyste Powietrze

Zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane w związku z Programem "Czyste Powietrze"

Ogólny opis

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej informuje, że osoba która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.

 

Gospodarstwo domowe tworzą:

  1. osoba fizyczna, samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo
  2. osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

 

Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu, ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:

  1. przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia, – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
  2. ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia, – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.

Do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu stosuje się przepisy ustawy o świadczeniach rodzinnych.

 

Sposób dostarczenia dokumentów 

Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego wraz z kompletem dokumentów i oświadczeń można dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. przesłać pocztą tradycyjną na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej ulica Karola Miarki 11 (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym);
  2. złożyć bezpośrednio w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej - w Dziale Świadczeń Rodzinnych, ulica Filarowa 50;
  3. drogą elektroniczną za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej EPUAP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP (strona zostanie otwarta w nowym oknie)

 

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

 

Podstawa prawna

artykuł 411 ustęp 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2024 roku pozycja 54).

 

Dział Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej mieści się przy ulicy Filarowej 50.

Czynny jest:

poniedziałek, wtorek, środka od 7:30 do 15:30;

czwartek od 7:30 do 17:00;

piątek jest dniem wewnętrznym - Strony nie są przyjmowane.

Ze względu na ochronę danych osobowych telefonicznie udzielane są wyłącznie informacje ogólne.

Informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 506-68-00; 33 506-68-01.

 

Druki do pobrania

Wniosek o wydanie zaświadczenia Link do wniosku o wydanie zaświadczenia (strona zostanie otwarta w nowym oknie)

Lista plików


Metryczka

Wytworzone: 2021-01-25 13:35:51
Przez: Edyta Buroszek-Uchyła
Zatwierdzone: 2021-01-25 13:35:51
Przez: Edyta Buroszek-Uchyła
Ostatnia modyfikacja: 2024-03-07 13:22:54
Przez: Edyta Buroszek-Uchyła
Wyświetlenia: 5682
Podmiot udostępniający informację: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej ul. K.Miarki 11.