Zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane w związku z Programem "Czyste Powietrze"
Zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane w związku z Programem "Czyste Powietrze"
Ogólny opis
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej informuje, że osoba która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Gospodarstwo domowe tworzą:
- osoba fizyczna, samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo
- osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu, ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:
- przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia, – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
- ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia, – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.
Do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu stosuje się przepisy ustawy o świadczeniach rodzinnych.
Sposób dostarczenia dokumentów
Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego wraz z kompletem dokumentów i oświadczeń można dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- przesłać pocztą tradycyjną na adres Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej ulica Karola Miarki 11 (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym);
- złożyć bezpośrednio w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej - w Dziale Świadczeń Rodzinnych, ulica Filarowa 50;
- drogą elektroniczną za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej EPUAP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP (strona zostanie otwarta w nowym oknie)
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Podstawa prawna
artykuł 411 ustęp 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2024 roku pozycja 54).
Dział Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej mieści się przy ulicy Filarowej 50.
Czynny jest:
poniedziałek, wtorek, środka od 7:30 do 15:30;
czwartek od 7:30 do 17:00;
piątek jest dniem wewnętrznym - Strony nie są przyjmowane.
Ze względu na ochronę danych osobowych telefonicznie udzielane są wyłącznie informacje ogólne.
Informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 506-68-00; 33 506-68-01.
Druki do pobrania
Wniosek o wydanie zaświadczenia Link do wniosku o wydanie zaświadczenia (strona zostanie otwarta w nowym oknie)